Flintholm Kirke har tre ledige stillinger:

  • Kirketjener 37 timer/uge
  • Kordegn 27 timer/ uge
  • PR- og kommunikationsmedarbejder 14 timer/uge

 

BLIV EN DEL AF ET NYT KIRKETJENER-TEAM I FLINTHOLM KIRKE

  • 1 fuldtidsstilling på 37 timer/uge

Flintholm Kirke er en aktiv bykirke beliggende på det ydre Frederiksberg. Kirken har et højt aktivitetsniveau med tilbud til alle aldre. Kirken har mange brugere, der kommer og går i en lind strøm i løbet at ugerne. Af aktiviteter kan vi ud over de kirkelige blandt andet nævne:

 

Babysalmesang, børnekor, konfirmander, teologi for voksne, Flintholm eftermiddage, aftensgudstjenester. Med tilknytning til kirken er der også et hus-kor, FDF og pigespejdere.

 

Vi tilbyder en stilling hvor du selv er med til at tilrettelægge dit arbejde i samarbejde med kirkens to andre, nye deltidskirketjenere. Du bliver derfor en del af en ny kirketjenerstab og får mulighed for at være med til at forme dit arbejde. Opgaverne vil være mange med særlig fokus på klargøring, oprydning og rengøring i forbindelse med kirkelige handlinger og forskelligartede aktiviteter.

 

Der er gensidig vikarforpligtelse mellem kirketjenerne.

 

Der er ugentlige aftenarrangementer, hvor der også er behov for en kirketjener, der sammen med andre ansatte og frivillige forestår arrangementerne.

 

En vigtig del af arbejdet er at kunne varetage kirketjenester på hverdage, i weekender samt alle helligdage i løbet af året.

 

Vi forventer:

  • Fleksibilitet
  • At du kan arbejde minimum hver anden weekend
  • En kirtjener der har overblik og initiativ
  • En kirketjener der har sans for detaljer og som er fremsynet i sine arbejdsopgaver
  • At du er smilende og imødekommende, servicemindet og vil påtage dig den værtsrolle, der ligger i ofte at være det første ansigt vores brugere møder
  • At du planlægger og tilrettelægger din arbejdstid, opgaver og ferier i samarbejde med dine kirketjenerkollegaer
  • At du er indstillet på at tage kirketjeneruddannelsen indenfor de 2 første år af ansættelsen, hvis den ikke haves i forvejen
  • At du kan fremvise en ren straffeattest og en ren børneattest

Du vil møde et menighedsråd, der vægter godt samarbejde og dialog om arbejdet. Du vil møde gode og engagerede kollegaer i kirken, der sætter samarbejde, dialog og et godt arbejdsmiljø højt. I personalegruppen vægter vi også at prioritere sociale arrangementer.

 

Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S) og Organisationsaftalen for kirkefunktionærer med kerneopgaver som kirketjener eller graver indgået mellem Kirkeministeriet og Danmarks Kirketjenerforening og det tilhørende protokollat for kirketjenere. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

 

Årsløn for stillingen på 37 timer aftales indenfor intervallet 314.439,23–395.961,60 kr. (nutidskroner). Rådighedstillægget udgør årligt 32.183,78 kr. (nutidskroner). OK tillæg på 1.356,40 kr. (nutidskroner) pr. år.

 

Der vil blive indhentet børne- og straffeattest

 

Ansøgningen skal være os i hænde senest onsdag 21. juli kl. 12.00 på mail 7105fortrolig@sogn.dk

Kontaktperson/formand Annette Wachs 2636 9258

 

 

KORDEGN

  • 27 timer/uge

Ansættelse per 1. oktober 2025

 

Kordegnen skal varetage:

  • Betjening af kirkekontor
  • Civilregistrering
  • Kalenderstyring
  • Sekretærfunktion for præster og menighedsråd
  • Skrive meddelelser til Gudstjenester
  • Være det naturlige ” videnscenter”
  • Tjekke sognemailen
  • Lægge regninger til betaling i Brandsoft
  • Sørge for kommunikationen til Landsforeningens regnskabskontor om ferie og fravær opgørelser
  • Kollektregnskab
  • Mobil pay regnskab
  • Vedligehold af kopimaskine m.m
  • Styring af ugentlige kalendermøde

 

Vi er en aktiv kirke med travle og stille perioder, så man må påregne at der nogle uger er mere end 27 timer.

 

Vi forventer man kan arbejde i en til tider lidt kaotisk hverdag, hvor der kommer mange informationer man skal forholde sig til og holde styr på.

 

Har flair for kontorarbejde/administration

  • Er venlig og imødekommende overfor kirkens mange brugere, så alle føler sig velkommen i kirken.
  • Samarbejde med mange forskellige kollegaer.
  • At man vil tage kordegneuddannelsen indenfor de 2 første år, hvis man ikke har den.

 

Der er 4 præster tilknyttet, 2 organister, 2 musikalske medarbejdere til korarbejde, 3 kirketjenere samt 4 korsangere og 2 hverdags sangere. Vi vægter samarbejde og et godt arbejdsmiljø højt, med god dialog både om det som virker, og det som ikke fungerer.

 

Vi er en arbejdsplads med flere ideer end fysisk plads, hvilket kræver en stor velvillighed og planlægning, hvor du som vores kommende kordegn spiller en stor rolle, med at gøre opmærksom på sammenfald af arrangementer, eller opmærksomhed på korte pauser mellem arrangementer, så vi kan løse det sammen, på vores ugentlige kalendermøder. Vi har flere sociale arrangementer for alle ansatte, da vi vægter trivsel højt.

 

I provstiet har vi en samarbejdsaftale mellem kirkernes kordegne om i kortere perioder at vikariere for hinanden.

 

Løn

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

 

Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen. Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kordegne gennemføres inden for 2 år efter ansættelsens start. Stillingen er indplaceret i løngruppe 2. Årslønnen aftales inden for intervallet 339.395,83 kr. – 428.284,72 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 339.395,83 kr. (nutidskroner). Der er et årligt OK tillæg på 3.366,35 kr. (nutidskroner) Menighedsrådet er indstillet på, at der for den rette ansøger forhandles en indplacering i intervallønnen, som afspejler såvel ansøgerens faglige og personlige kvalifikationer samt de krav der stilles til udfyldelse af stillingen. Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

 

Der vil blive indhentet børne- og straffeattest

 

Ansøgningen skal være os i hænde senest onsdag 21. juli kl. 12.00 på mail 7105fortrolig@sogn.dk

Kontaktperson/formand Annette Wachs 2636 9258

 

 

PR-OG KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER

  • 14 timer/uge

Det sker rigtig mange ting i Flintholm Kirke, og vi mangler den kollega, der kan hjælpe med at komme ud over rampen og nå ud til store og små.
 
Stillingen er 14 timer/uge med travle og stille perioder. Der er et ugentlig kalendermøde for medarbejdergruppen, hvor du deltager, men du tilrettelægger selv dit arbejde og planlægger og aftaler med kollegaer.

 

  • I samarbejde med kolleger får du en vigtig rolle i planlægning og koordinering af kirkens kommunikation, så det er vigtigt, at du er god til kalenderstyring og det forkromede overblik.
  • Vi bruger CMS-systemet ChurchDesk, der samler både kalender, hjemmeside og nyhedsbreve. ChurchDesk vil være et centralt arbejdsredskab.
  • Vi forventer, at du har godt kendskab til grafisk design (både plakater og webdesign), og at du har generel teknisk flair.
  • Du bliver webmaster på kirkens hjemmeside og får det overordnede ansvar for drift og udvikling af flintholmkirke.dk (inkl. grafisk standard).
  • Vi bruger Facebook som en vigtig del af vores PR. Det er derfor vigtigt, at du føler dig hjemme i det univers, og at du kendskab til kampagner og annoncering på Facebook.
  • Det bliver også dig, der ind imellem kommer forbi begivenheder og tager billeder til Facebook og hjemmesiden.
  • Meget af vores PR og kommunikation foregår online - men vi laver også plakater til nogle af vores begivenheder. Dem bliver du tovholder på.

 
Men du er ikke alene: du får gode og engagerede kolleger; du kommer ikke til at gøre alting selv; du får sparring med PR-udvalget (som du bliver en del af); og kordegnen har ansvar for kirkens kalender.
 
ERFA-gruppe, netværksgrupper og kurser er en naturlig del af arbejdet - så det vil der også være tid til.
Vi kan ikke tilbyde et kontor i kirken, men der er altid et sted at sidde, og du er velkommen til at arbejde hjemmefra.
Vi stiller en arbejdscomputer til rådighed (hvis du ønsker det) og software i nødvendigt omfang.

 

Der vil blive indhentet børne- og straffeattest


Ansøgningsfrist: 8. august. Samtaler holdes i uge 33 og 34.
Jobstart: 1. september 2025 eller snarest derefter
 
Har du spørgsmål eller vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at ringe til præst Peter Friis i ugen op til ansøgningsfristen (uge 32). Telefon 3029 8430. Ansøgning sendes til 7105fortrolig@sogn.dk .